[linux] Re: wat is eigenlijk PHY bij gigabit ethernet

Ma Feb 21 19:11:57 CET 2005

On Mon, 21 Feb 2005, Alexander Volovics wrote:

> Wat zou dit meer aan informatie opleveren dan de diverse reboots die
> ik al gedaan heb toen ik het probleem had (/var/log/messages gaf
> geen extra info bovenop het steeds herhalen van de boodschap:
> "kernel: r8169: eth1: PHY reset until linkup".
> En als 'rmmod/modprobe' het dan probleemloos op zou starten dan is dat
> geen garantie dat het bij de volgende reboot niet weer mis gaat.

Als je een reboot doet moet ALLES worden geinitialiseerd. Nu alleen maar
een klein deel. En dat is een wereld van verschil.

Een workaround kan bijvoorbeeld zijn om een rmmod/modprobe actie in je
/etc/rc.local op te nemen als dit wel werkt.

Hugo.