[linux] Re: Computervergunning WAS: aangifte doen?

J. mailing-lists op xs4all.nl
Vr Jul 1 13:40:38 CEST 2005

On Fri, 1 Jul 2005, joop gerritse wrote:
> On Friday 01 July 2005 09:20, Ulrich wrote:
> [...]
>
> Maar computers horen niet op school! En leren denken is belangrijker dan
> ergens op kunnen klikken. Dat ben ik geheel met de vorige schrijvers eens.

Ik ben geneigd om het bovenstaande om te vertalen naar de stelling:

`Computergebruik op school heeft een negatief effect op het denkvermogen
van kinderen'.

Dat zou mijn inziens een bijzonder straffe stelling zijn; mits, deze
stelling met voldoende wetenschappelijk bewijs onderbouwd kan worden.

Om daar alvast een voorschot op te nemen:
Stel ik voor dat we als eerste alle GNU/Linux software die op scholen
gebruikt word afzweren en de programmeurs op een brandstapel zetten.

Ze verpesten per slot van rekening het denkvermogen van onze kinderen.

Deze discussie begon leuk,
maar nu is het toch echt pure retoriek geworden, jammer...

J.