[linux] Re: Computervergunning WAS: aangifte doen?

Casper Gielen casper op dse.nl
Vr Jul 1 21:13:22 CEST 2005

Op vrijdag 1 juli 2005 20:44, schreef Hans Paijmans:

> Als advocaat van de duivel wil ik aanvoeren dat je op school ook
> geen auto- of zwemles krijgt.

De meeste basisscholen geven toch wel degelijk zwemles. Autorijles ligt
natuurlijk wat moeilijker met minderjarigen, maar verkeersles (voor fietsers)
wordt ook algemeen gegeven.

Maar ik ben het met je eens, ook al is het niet de ideale situatie, toch is
het wenselijk dat kinderen uitleg krijgen over Microsoft Windows en Microsoft Word.
En wie eenmaal met Word heeft leren werken zal zonder al te veel problemen ook
met andere tekstverwerkers kunnen leren werken.
Al kiest een slimme school natuurlijk voor OpenOffice om zich zo een bak geld
te besparen. De educatieve licenties van Microsoft zijn wel relatief goedkoop,
gratis zijn ze nog altijd niet. Ik verwacht overigens wel dat dit gaat gebeuren.
We kennen allemaal het spreekwoord "Jong geleerd is oud gedaan". Wie op  school
leert werken met Windows en Word zal dat thuis ook willen gebruiken.
--
	Casper Gielen
CAPSLOCK2000 op zvdk.nl, casper op dse.nl