[linux] Re: Windows booten van /dev/hdc3 via lilo?

joop gerritse jjge op xs4all.nl
Wo Jul 20 19:44:44 CEST 2005

On Wednesday 20 July 2005 19:00, Kees Theunissen wrote:
[...]
> Hier moet iets anders aan de hand zijn. Vertel eens wat meer over
> de historie van die windows partitie, want windows is natuurlijk
> niet origineel geïnstalleerd op de derde partitie van de derde
> harde schijf. Hoe zag de configuratie er uit tijdens installatie
> van windows?

Ik heb 'm geformatteerd als VFAT en er vervolgens (onder Win98 op weer een
andere partitie) bestanden uit een backup op gezet. Het betreft een backup
van wijlen een notebook, waar ik nog wat mee wou (W95). Dan heb je nog geen
bootable disk, maar ik heb ook nog de bootflop die erbij hoorde. Daarmee heb
ik geboot, vastgesteld welke drive letter het was (D:) en vervolgens sys D:
gedaan. VZIW moet de drive daarna bootable zijn.

> Zou de partitie geheel voorbij cylinder 1024 liggen dan gaat dat
> bij het booten al fout.

Hmmm, dat zou wel eens kunnen... het is tenslotte de derde partitie op een 6G
drive... nog eens kijken.

> Joop, dit zijn enkele willekeurige voorbeelden die me zo te binnen
> schieten. Ze geven een beetje de richting aan waarin ik geneigd
> ben te gaan zoeken. Als jij met nadere gegevens komt dan wil ik
> verder met je mee denken.

Graag. Ondertussen alvast bedankt voor deze input. Ik ga eerst eens kijken in
de richting van die cylinder >1024.

--
Joop Gerritse
Mühlenstraße 11