[linux] Re: Fw: bewaarplicht telecommers

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Zo Jul 31 21:37:06 CEST 2005

Jelle Boomstra wrote:

>Ik vindt het een belachelijk idee, vooral omdat het zo makkelijk te frustreren
>is. een virus op 10 % van de windows gebruikers dat eens in de zoveel tijd
>een random gewaagde query doet en je data zijn waardeloos.

Geen gek idee. Is de onveiligheid van dat systeem tenminste ook eens ergens
goed voor.

Verder ga ik, als dat er komt, de LUSER_RELAY optie in m'n sendmail.mc
verwijderen, zodat alle mail naar niet bestaande adressen op m'n domein
gebounced wordt i.p.v. naar /dev/null doorverwezen. Laten ze maar al die
uitgaande mail met de hand nalezen als ze zo nodig willen weten wat ik
doe (niet dat dat nu al weinig data is, sinds Xs4all de datalimieten
vrijgegeven hebben en ik nu dus elke week de nieuwe Stargate afleveringen
kan downloaden via eDonkey.

--
ir. J.C.A. Wevers         //  Physics and science fiction site:
johanw op vulcan.xs4all.nl   //  http://www.xs4all.nl/~johanw/index.html