[linux] Ik wil de EULA van windows niet accepteren. Hoe krijg ik mij geld terug ?

Liset lkfv op xs4all.nl
Za Jun 4 20:02:02 CEST 2005

za 4juni2005

Hoi allemaal,

Het is al vaker aan bod geweest, maar ik kan het niet terug vinden in de lijsten.
't Gaat over pre-installed Windows op een nieuwe computer.

Punt is dat ik 'n computer heb gekocht, zojuist, met
windows XP (32 bits) home pre-installed, terwijl de processor 64 bits is.
En natuurlijk wil ik de EULA van windows niet accepteren.
Het bedrijf waar ik de machine kocht, zegt het geld niet te kunnen retourneren.
Volgens de EULA moet ik dan bij de fabrikant zijn. HP (compaq) dus.

Heb ik gedaan, met onderstaand e-mail.
Het gaat me er om dat ik niet wens te betalen voor een windows "operating system" wat
ik helemaal niet ga gebruiken.

VRAAG:
Heeft er nog iemand andere goed argumenten voor me om dit voor elkaar te krijgen ?
Ik hoop het te horen.
Een link naar zinnige discussies hierover is ook zeer welkom.

Met vriendelijke groet,

Liset
http://www.linuxhoorn.nl

=== bericht aan Compaq/HP ===

LS

Mijn probleem is het volgende:
Ik accepteer de EULA van Microsoft niet.
Dit omdat ik geen windowsXP home edition wil gebruiken op deze machine.
Ik wil er Linux op zetten, namelijk. Omdat Linux wel van de 64 bit processor gebruik kan maken en
bovendien beter te beveiligen is dan Windows XP home.

Ik heb de computer dan ook nog niet uit de doos gehaald, noch op gestart. De machine, een compaq
presario SR1349, is vanmorgen door mij gekocht en staat nog, verzegeld, ingepakt. (windowsXP is dus
nog op geen enkele manier gebruikt op deze machine; zelfs het installatieScript niet.)

De leverancier, Office Center Hoorn, zegt me het geld voor de licentie niet te kunnen retourneren.
Volgens de EULA moet ik dan bij de fabrikant zijn.
Dat bent u.

Hoe krijg ik nu het bedrag terug dat ik voor de pre-installed windows XP 32 bits home edition heb
betaald ?

Ik hoop spoedig van u te vernemen hoe een en ander bij u geregeld is.

Met vriendelijke groet,

Liset Karman
http://www.linuxhoorn.nl