[linux] Re: Ik wil de EULA van windows niet accepteren. Hoe krijg ik mij geld terug ?

Za Jun 4 20:08:04 CEST 2005

On Sat, Jun 04, 2005 at 08:02:02PM +0200, Liset wrote:
> Het bedrijf waar ik de machine kocht, zegt het geld niet te kunnen retourneren.
> Volgens de EULA moet ik dan bij de fabrikant zijn. HP (compaq) dus.

Dat staat zover ik weet in al die EULA's.

> Heeft er nog iemand andere goed argumenten voor me om dit voor elkaar te krijgen ?
> Ik hoop het te horen.
> Een link naar zinnige discussies hierover is ook zeer welkom.

de discussie is heel eenvoudig. in jouw EULA staat waarschijnlijk dat je
dat ongebruikte product kunt retourneren aan de manufacturer (HP/CPQ) en
dat zij dan een refund doen.

Ik heb het zonder succes bij Fujitsu-Siemens geprobeerd maar dat had
onder andere te maken met het IQ van de man die alles afhandelde. Plaat
voor zijn kop, niet willen begrijpen, slecht voorgelicht, noem maar op.

de nllgg zou kiken of er een en ander samen geraapt kan worden om als
een front te gaan praten met de leveranciers van een OS dat niet
gevraagd is.

In mijn geval moest ik de laptop opsturen naar duitsland (die kosten
zouden voor mij zijn) om daar een serienummer uit een database te
schrappen (daar heb je de laptop niet voor nodig) en om iets opnieuw te
flashen (dat kunnen alleen MS certified/selected engineers zeggen ze).
Als dat allemaal rond is, krijg je de laptop terug.

Het kost een paar honderd euro om 90 terug te krijgen. MS keurt dit
overigens af maar als niemand de moeite doet om FSC af te straffen dan
houdt het op.

Ondertussen levert Linux-IT dus geen Fujitsu-Siemens computers meer.
Pech voor FSC. Moeten ze zich maar fatsoenlijk gedragen en customers
voor vol aan zien..

--
http://www.linux-it.nl