[linux] Re: Ik wil de EULA van windows niet accepteren. Hoe krijg ik mijn geld terug ?

Za Jun 4 20:50:06 CEST 2005

On Sat, Jun 04, 2005 at 08:26:27PM +0200, Jelle Boomstra wrote:
> [...]
> vergelijkbaar geval zou zijn als je een auto koopt, waarin een gazguzzler 6.2
> motor is geplaatst. Dit wordt je echt wel duidelijk bij de aanschaf van het
> ding. Je kan dan geen geld terug verwachten van GazGuzzlerCo of DikkeAutoCo
> als je de motor eruitgehaald hebt om hem te vervangen door een GreenStyle
> hybride aandrijving, ook al geef je de motor netjes gekrat terug. Je koopt of
> het hele product, of je koopt het hele product niet. Afdingen had je in de
> winkel moeten doen, niet nadat de koop al gesloten is.

"If you do not agree to the terms of this EULA,
Manufacturer and Microsoft Licensing, Inc. ("MS") are
unwilling to license the SOFTWARE PRODUCT to you. In such
event, you may not use or copy the SOFTWARE PRODUCT, and
you should promptly contact Manufacturer for instructions
on return of the unused product(s) for a refund."

je weet ook van tevoren dat je XP terug kunt sturen en een refund
krijgt, dus "je wist het van tevoren" is leuk bedacht maar snijdt geen
hout.

> [...]
> tegen met 'recovery cd's' en registratie etc. trek ergens een kopietje van
> xphome oid van internet af en zet het op marktplaats als 'orginele
> ongebruiikte windows licentie met installatie media'. Dat ripje is gewoon een
> kopie van de software voor de backup. Jij bent niet aan de licentie termen
> van meneer MS gebonden, alleen aan de conventie van bern mbt auteursrechten.
> En een backupkopie is gewoon fair use.
> Dat de licentie termen van MS het niet toestaan om jouw versie op andere
> systeemen te gebruken is niet jouw probleem.

dat er specifieke versies zijn die alleen maar op een bepaald soort
hardware draait, wist je zeker nog niet ;-)

daarnaast is de sticker heel van de kast afkrijgen een probleem.

Maargoed, om je hele statement dus even onderuit te halen.... bij acer
en FSC staat gewoon dat men een refund doet. acer geeft je de kans
trouwens, FSC maakt het je onmogelijk.

--
http://www.linux-it.nl