[linux] Re: FvwmThemes is obsolete suse 9.2

Diederick de Vries d.d.vries op nki.nl
Ma Jun 13 13:28:46 CEST 2005

On Monday 13 June 2005 13:10, Hans Rood wrote:

> Weet iemand een een betere distro voor een oude thinkpad? Knoppix heeft
> voor- en na de bios-upgrade geen enkele moeite met die laptop, Win98
> had vóór de upgrade heel rare problemen en suse na die upgrade. Dat
> waren in hoofdzaak onverwachtte vastlopers en opstartproblemen.

Ik kom oorpsornkelijk van SuSE, maar ik gebruik al een half jaar tot grote
tevredenheid Crux op mijn laptop (Compaq Armada), en nu ook thuis op mijn
desktop.

"CRUX is a lightweight, i686-optimized Linux distribution targeted at
experienced Linux users. The primary focus of this distribution is "keep it
simple", which is reflected in a simple tar.gz-based package system,
BSD-style initscripts, and a relatively small collection of trimmed packages.
The secondary focus is utilization of new Linux features and recent tools and
libraries. CRUX also has a ports system which makes it easy to install and
upgrade applications." (http://www.crux.nu/)

Ik onderhoud een webpagina over Crux op mijn laptop (geregistreerd bij
TuxMobil): http://www.diederickdevries.net/armada.php. Als je deze eens
doorleest weet je wat je kan verwachten.

Eigenlijk vind ik Crux veel simpeler dan SuSE of Fedora. Aangezien het systeem
zo eenvoudig van opzet is heb je ook geen YaST nodig en als er iets breeks
(wat nooit gebeurt) dan weet je altijd precies waar je het moet zoeken.

Diederick de Vries

--
Bio-informatician
Het Nederlands Kanker Instituut/Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis

Telephone: + 31 20 512 2053
Fax: + 31 20 512 1954