[linux] Re: hoe importeer ik oude mail in cyrus?

Paul de Vries pdvsfh4 op xs4all.nl
Zo Jun 26 11:53:21 CEST 2005

Kees Theunissen wrote:

> [...]

> Van een goede IMAP client zou je in mijn ogen mogen verwachten dat die
> zonodig een mailtje 'on the fly' converteert in het juiste _transport_
> format. Op zijn minst mag je verlangen dat de client al waarschuwt dat
> het
> mailtje niet getransporteerd kan worden omdat het in het onjuiste
> format is.
> Een client mag _nooit_ een mailtje in een onjuist format naar een server
> sturen. Het feit dat bij jou de server klaagt en het mailtje weigert
> toont aan dat de client zijn werk niet goed gedaan heeft.

je hebt uiteraard volkomen gelijk

> Als oplossing zou ik daarom in eerste instantie gaan experimenteren met
> verschillende IMAP clients. Gewoon even uitproberen of er eentje tussen
> zit die zijn werk wel goed doet. Die client moet je dan eenmalig
> gebruiken
> voor het verplaatsen van je mail. Voor het lezen en versturen van mail
> kan
> je gewoon Thunderbird blijven gebruiken als je daar de voorkeur aan
> geeft.

de kameel kon de meeste header velden niet begrijpen, maar met Evolution
ging het prima, afgezien van een gedownloade mailing list archive, daar
krijg ik geen personen bij sender en receiver te zien.

toch jammer dat zo'n 500MB aan mbox data ongeveer het viervoudige kost
aan Cyrus opslag. een paar indexjes is leuk maar dit is wel veel ...

> Groeten,
> Kees.

groet,
paul.