[linux] Problemen met opstarten (nog steeds)

Ton Boelens ton.boelens op gmail.com
Di Jun 28 21:47:01 CEST 2005

Beste mensen,

Hier nog even een vervolg op de thread over problemen met opstarten,
zie hierboven. Ik kan mijn (enige) Linux-server nog steeds niet
gebruiken.

Ik heb geboot van de Knoppix CD en fschk -v /dev/sdc2 gedaan en ik
kreeg geen foutmeldingen. Toen heb ik mount /dev/sdc2 gedaan en het
volgende commando ingetikt:

grub-install --root-directory=/mnt/sdc2 --recheck /dev/sda

Hierbij heeft grub een nieuwe devices.map file gemaakt in
/mnt/sdc2/boot/grub. Dit heb ik gechecked en hierin stonden de juiste
drives. Vervolgens is de grub-versie van de Knoppix CD geïnstalleerd
in de MBR van /dev/sda (0.93 ipv 0.95)

Ook de kernels zijn niet gewijzigd; voor de duidelijkheid: de computer
heeft altijd op deze manier (met grub dus) kunnen opstarten en in de
partitieindeling is niets gewijzigd; het enige dat ik gedaan het is
apt-get dist upgrade vanwege het uitkomen van Sarge als stable.

Kan ik een image van de boot-flop ergens vinden op het systeem? Ik heb
spijt dat ik er geen heb aangemaakt. Misschien kan ik dat achteraf ook
nog doen? Of voor mijn part een bootflop met lilo of zo, zodat ik in
elk geval kan booten.

Zijn er van jullie kant nog suggesties?

Bij voorbaat dank voor je reply,

Ton