[linux] Re: welke IMAP server opzetten? [nogal lang]

Bram Mertens M8ram op linux.be
Do Mrt 3 12:15:28 CET 2005

On Thu, 2005-03-03 at 11:45 +0100, Daniel C. von Asmuth wrote:
[...]
> Je zou je account bij je provider zo kunnen instellen dat mail automatisch
> wordt geforward naar je eigen SMTP server.

Ik denk niet dat mijn provider deze mogelijkheid biedt, dit is een
particuliere account met variabel IP-adres. Moet ik voor een eigen SMTP
server geen vast IP-adres hebben?

> Verzenden doen we via een SMTP server. Je kunt een e-mail client die
> IMAP ondersteunt configureren dat die verzonden berichten bewaart. Met IMAP
> zou dat zo moeten kunnen verzonden mail op je IMAP server wordt bewaard.
>
> Een andere manier zou kunnen zijn je aliases zo in te stellen dat er een
> kopie naar archief op localhost gaat.

Dan lijkt die eerste optie me het eenvoudigste.

[...]
> Gebruik wat je gewend bent. De belangrijkste keuze schijnt te zijn of
> je het mailbox of maildir formaat gebruikt.

A: None of the above...

Evolution haalt momenteel via POP3 de berichten van de POP-server van
m'n provider en slaat ze lokaal op in mbox-formaat.

Voor het verzenden heb ik de SMTP server van m'n provider opgegeven, dus
heb ik geen ervaring met deze toepassingen, wat mbox <-> maildir betreft
ken ik tot nu toe enkel mbox maar maildir schijnt efficiƫnter te zijn...

> Mijn laptop heeft een 200 MHz Pentium en 64 MB RAM. Genoeg voor een mail
> annex web server.

Dat is goed nieuws!

Alvast bedankt voor de zeer snelle reactie!

Bram
--
# Mertens Bram "M8ram"   <M8ram op linux.be>          Linux User #349737 #
# debian testing            kernel 2.6.8-1-686     i686     512MB RAM #