[linux] [OT] overschrijvingen binnen de EU WAS pgp/gpg signen zonder face-to-face ontmoeten oplossing - nieuw idee!

Bram Mertens M8ram op linux.be
Vr Mrt 18 11:19:43 CET 2005

On Thu, 2005-03-17 at 21:41 +0100, joop gerritse wrote:
[...]
> nee hoor, ik heb een NL girorekening, en Girotel. Bedrag is al onderweg. Je
> weet dan dus ook nog dat ik ingelogd moet zijn en een TAN-code gebruikt moet
> hebben. Overigens is het @-je in mijn e-mailadres veranderd in een ?
>
> In theorie moet het overmaken van geld binnen Europa kosteloos zijn, al zijn
> daar, geloof ik, wel grenzen aan. Bovendien kun je een betaling die je geld
> gaat kosten gewoon weigeren, en dan heb je toch de key-ID en het e-mailadres.

Als leerkracht economie eventjes de puntjes op de i zetten...

Overschrijvingen binnen de EU moeten idd kosteloos zijn ALS je de juiste
IBAN (International Bank Account Number) en BIC (Bank Identifier Code)
codes gebruikt.

Voor ING NL zou de BIC code INGBNL2A moeten zijn en voor de RABO Bank is
het RABONL2U.

Zie o.a. http://www.rabobank.nl/info/execute/node?node_id=243713 (Ik
kreeg trouwens wel eerst de melding dat de site met Mozilla-firefox
misschien niet goed te zien zou zijn maar heb tot nog toe geen problemen
ondervonden.

Normaal gezien moeten deze codes op de overzichten van je rekeningen te
vinden zijn.

mvg

Bram
--
# Mertens Bram "M8ram"   <M8ram op linux.be>          Linux User #349737 #
# debian testing            kernel 2.6.8-1-686     i686     512MB RAM #