[linux] Re: subtitles en linuxfilms?

Ronald S. Bultje rbultje op ronald.bitfreak.net
Zo Mrt 20 10:59:57 CET 2005

Hoi Hans,

On Sun, 2005-03-20 at 09:57, Hans Paijmans wrote:
> kan iemand me een duwtje in de rug geven met betrekking tot subtitles
> en films onder Linux? Ik heb bijvoorbeeld hier een .srt file, die op
> het oog bestaat uit gewone ascii-data over tijdstip en tekst, maar
> als ik die bijvoorbeeld in mplayer samen met een mpg-file probeer te
> spelen, crasht mplayer.

Ik gebruik hiervoor Totem. Je kan op twee manieren de subtitle openen.
De ene is om de subtitle dezelfde naam (maar een andere extensie) als de
film te geven. Dan open je de film, en hij opent dan de subtitle
automatisch. De tweede optie is om 'open location' te doen, en dan
"file:///path/to/file.mpg#subtitle:file:///path/to/subtitle.srt" in te
typen. Ietwat ongemakkelijk, toegegeven.

Ronald

--
Ronald S. Bultje <rbultje op ronald.bitfreak.net>