[linux] Re: Iemand de Aldi scanner (microtek Scanmaker 6100) linux-werkend?

Di Mrt 22 10:34:31 CET 2005

On Tuesday 22 March 2005 00:05, Hugo van der Kooij wrote:

> gimp leunt op sane en kan niets zelf doen met scanners. De truuk is dus
> eerst eens te kijken wat linux en sane er van denken.
>
> Wat zegt `lspci -v` en `cat /proc/bus/usb/devices` van de hardware?
> Wat komt er in /var/log/messages allemaal terecht over dit device?
> Wat rapporteert `sane-find-scanner`?

lspci -v zegt niets dat alleen met de scanner heeft te maken, wel enige
info over de usb-2 kaart. Een modprobe microtek gaf geen verdere info uit
lspci.
De cat /proc/bus/usb/devices toonde de codes van vendor en product. Deze
kon ik meegeven met een
modprobe microtek vendor 0x05da product 0x30e5
maar dat hielp niet bij het opstarten van xsane, want dit eindigde met
"device not found".

> Eerlijk gezegd zal het op dit moment nog oxyderen op afgelegen plaatsen
> wat yast er van prutst.

Yast staat hier tot zover los van. Wanneer ik de parameters ingeef ben ik
zelf Yast geweest.

-W-
Julien Michielsen
julien op michkloo.xs4all.nl