[linux] Re: iPod-heffing (was: ACTIE! Bedrijven tegen softwarepatenten)

Zo mei 1 15:07:58 CEST 2005

On Sun, May 01, 2005 at 02:34:15PM +0200, Peter Fokker wrote:
> Dat is dezelfde ergerlijke constructie als de heffing op blanco CD's:
> waarom een heffing betalen als je je _eigen_ werken op CD's op wilt
> slaan (denk aan zelfgemaakte foto's)?

of de legale copy van SUSE 9.3, je backups etc etc.

> Een interessante combinatie van effecten is de samenloop van een
> dergelijke (forse) heffing op hard disks en tapes met de gewenste
> bewaarplicht van 3 jaar van allerlei verkeersgegevens bij ISPs. Die
> verkeersgegevens nemen natuurlijke enorme aantallen GB's in beslag op
> media die _ook_ muziekbestanden zouden kunnen bevatten. Kassa!

precies. Nog even en je hebt een disk array van 2.8 TB staan en dan ? ik
zie de kassa al rinkelen....

> Wie controleert eigenlijk de Stichting Thuiskopie?

een stel coke snuivende, 24x7 dronken zijnde figuren met het IQ van een
blik hondenvoer ? Voor deze omschrijving is er vast wel een kortere naam
te verzinnen......

Ik persoonlijk denk dat we steeds verder afglijden naar een staat
waarbij we gepiepeld worden, niks meer te vertellen hebben. Kijk maar
naar alle regelgeving. Probeer eens als glazenwasser je werk te doen.

Ik heb het nog niet over onze vrienden in de USA, waar we ook al lekker
naar de pijpen dansen. Zie het paspoortbeleid maar...

We hebben het nog niet over de europese regelgeving Het wordt echt enger
met de dag.

hmm, frustraties komen naar buiten, ik hou maar even op....

--
http://www.linux-it.nl