[linux] Re: Gebruiker waarmee men via ssh probeert in te loggen

Raymond A. Meijer raymond op psytrance.org
Di mei 10 10:11:54 CEST 2005

On Tue, 10 May 2005, 10:04, Roeland Th. Jansen wrote:

> om te voorkomen dat indringers melden een dagtaak wordt, block ik het al
> op de firewall. Ben ik echt de enige die bijna nooit ssh pogingen ziet ?

Nee, je bent niet de enige. Ik heb SSH dichtstaan in de firewall en in
xinetd voor alle IPs, behalve enkele IPs waarvandaan ikzelf alleen maar
connect.

> (ik wil mijn tijd trouwens niet verdoen met het melden aan zwarte gaten)

Ik heb nog nooit een abuse report gestuurd; kost teveel tijd en het heeft
toch weinig zin, omdat de meeste hackpogingen gedaan worden door machines
met virussen/trojans.

Ray

--
You cannot discover new oceans unless