[linux] Re: gcc downgraden op FC3

Cor Lem builder op cursus.homelinux.org
Do mei 12 15:13:03 CEST 2005

Diederick de Vries wrote:

> Hallo lijst,
>
> Een collega van mij draait Fedora Core 3, en wil graag dezelfde gcc die de
> mensen met wie ze aan een project werkt. Ze heeft nu versie 3.4.2-6, en wil
> graag 3.3.2-1.
>
> Wat is de beste manier om dit te doen?

Ikzelf gebruik linux from scratch. Bij de oudere versie daarvan (4.1),
(wat een Linux, volledig gecompileerd van source is) had ik voor het
compileren ed vh systeem toen GCC-3.2.1 aan boord.

Omdat toen aangeraden werd de kernel te compileren mbv gcc-2.95.3 heb ik
die toen geinstaleerd in /opt/gcc2, wat maakte dat ik door het path te
veranderen, (zodat /opt/gcc2/bin/make ed gevonden werden voor 3.2
(/usr/bin geloof ik), een beschrijving van hoe is te vinden op:

http://archive.linuxfromscratch.org/blfs-museum/1.0/BLFS-BOOK-1.0-HTML/general/gcc2.html

Ik vermoed dat jij waarschijnlijk volgens dezelfde methode 3.3.2-1 moet
kunnen instaleren van source, of t met rpm kan durf ik niet te zeggen ...

Greetz,
Cor