[linux] Re: gcc downgraden op FC3

Diederick de Vries d.d.vries op nki.nl
Vr mei 13 09:03:55 CEST 2005

On Thursday 12 May 2005 20:18, Hugo van der Kooij wrote:

> Wellicht kan Diederick ons vertellen WAAROM de downgrade gewenst is? Tot
> op heden heb ik een hoop gefilosofeer gehoord maar geen reden waarom de
> wens bestaat. (Van een noodzaak heb ik zelfs nog niets gezien.)

Ik heb de vrag gesteld namens een collega van mij die zelf niet op deze lijst
zit. De reden van haar vraag is dat een bepaalde source na compilatie door de
nieuwe gcc niet stabiel draait terwijl dat na compilatie door oude gcc wel
het geval is. Ook draaien de mensen die met haar aan het project samenwerken
die compiler. Ik heb haar ook gevraagd, voordat ik de vraag stelde, of ze
zeker wist dat het de gcc-versie was en niet bijvoorbeeld de libraries.

> Ik denk dat we Diederick eerst maar eens de tijd moeten geven om de waarom
> vraag te beantwoorden. Dat het iets ingewikkelder is zal nu wel duidelijk
> zijn uit alle berichten.

Ik had al verwacht dat het een zeer ingewikkeld gedoe zou zijn, vandaar dat ik
de vraag ueberhaupt stelde. Ze is gisteren met de srpm rebuild-optie aan de
slag gegaan en had daar wat kleine probleempjes mee die ze dacht wel te
kunnen oplossen. Vandaag werkt ze niet, dus eventuele verdere waarom-vragen
kan ik vermoedelijk pas dinsdag beantwoorden.

Met erg veel dank voor alle tips tot nu toe,
Diederick.

--
Bio-informatician
Het Nederlands Kanker Instituut/Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis

Telephone: + 31 20 512 2053
Fax: + 31 20 512 1954