[linux] Re: gcc downgraden op FC3

Vr mei 13 09:50:21 CEST 2005

On Fri, 13 May 2005, Diederick de Vries wrote:

> Ik heb de vrag gesteld namens een collega van mij die zelf niet op deze lijst
> zit. De reden van haar vraag is dat een bepaalde source na compilatie door de
> nieuwe gcc niet stabiel draait terwijl dat na compilatie door oude gcc wel
> het geval is. Ook draaien de mensen die met haar aan het project samenwerken
> die compiler. Ik heb haar ook gevraagd, voordat ik de vraag stelde, of ze
> zeker wist dat het de gcc-versie was en niet bijvoorbeeld de libraries.

Laat ik eens zien wat er zo al verschilt tussen FC1 en FC3.

			FC1		FC3
Kernel			2.4.22		2.6.10-1.770_14.rhfc3.at
gcc			3.3.2-1		3.4.3-22.fc3
glibc			2.3.2-101.4	2.3.5-0.fc3.1
gtk+			1.2.10-28.1	1.2.10-33
gtk2			2.2.4-10	2.4.14-3.fc3

Persoonlijk denk ik dat een downgrade van alleen een compiler dit niet
gaat oplossen. Want al lijken de glibc verschillen niet groot. De manier
van inkoppelen op de kernel headers is dat onderhuids wel.

Dat stabiel draaien kan alleen maar zijn vastgesteld indien ze de
downgrade al heeft gedaan. Testen op een ander systeem met andere
libraries zijn niet relevant.

Hugo.