[linux] Re: het approven van mail op de lists en andere bounce stuff.

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Ma mei 16 11:50:01 CEST 2005

On Monday 16 May 2005 11:10, Roeland Th. Jansen wrote:
> Er zijn nogal wat mensen die niet-aangemelde adressen gebruiken om te
> posten op de list. Het gevolg is dat de mail niet aankomt, zolang het
> niet approved is. Dit zijn approval mails die ik binnen krijg. Er kan
> dus zomaar een hele tijd tussen zitten voordat de approval plaats vindt.

Mij zou het niets uitmaken als die mail direct terug ging (na een spamfilter)
of gewoon in /dev/null verdween. Of misschien een scriptje dat de gebruikte
adressen verhaspelt maar wel gedeeltelijk herkenbaar houd, en die op een
pagina plaatst met de reden waarom ze gweigerd zijn. Dan kan de gebruiker die
het fout doet terug vinden waarom het fout gaat zonder dat je veel overlast
met bounces veroorzaakt.

> Ten tweede zijn er nogal wat mensen die een volle mailbox hebben of
> opeens denken dt een ander adres wel makkelijk is en daarvan krijg ik
> ook de bounces.
tja, dat lijkt me nou echt iets wat je straffeloos kan automatiseren, want je
betn daar toch al rucksichtloos in. Wat ik nou niet begrijp is waarom je
zoveel menselike inteventie in je procedures stopt? Je weet toch van tevoren
dat je daarmee extra werk doet?
MAW: waarom weegt het handmatig afhandelen op tegen automagisch verwerken?

--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra

http://linux-studie.nl