[linux] Re: het approven van mail op de lists en andere bounce stuff.

Ma mei 16 12:06:29 CEST 2005

On Mon, May 16, 2005 at 11:50:01AM +0200, Jelle Boomstra wrote:
> Mij zou het niets uitmaken als die mail direct terug ging (na een spamfilter)
> of gewoon in /dev/null verdween. Of misschien een scriptje dat de gebruikte
> adressen verhaspelt maar wel gedeeltelijk herkenbaar houd, en die op een
> pagina plaatst met de reden waarom ze gweigerd zijn. Dan kan de gebruiker die
> het fout doet terug vinden waarom het fout gaat zonder dat je veel overlast
> met bounces veroorzaakt.

de bounces krijg ikzelf, niet de afzender.

> tja, dat lijkt me nou echt iets wat je straffeloos kan automatiseren, want je
> betn daar toch al rucksichtloos in. Wat ik nou niet begrijp is waarom je
> zoveel menselike inteventie in je procedures stopt? Je weet toch van tevoren
> dat je daarmee extra werk doet?
> MAW: waarom weegt het handmatig afhandelen op tegen automagisch verwerken?

ik weet niet of dat (makkelijk) te automagiseren is. Daarnaast krijg ik
_elke- failure terug, niet alleen als er een volle mbox is, maar ook
andere tijdelijk en permanente fouten.

Een systeem die mail tijdelijk niet kan aannemen of een volle mbox zijn
soms verschillende zaken. ecartis stuurt in principe alle zaken die
een review nodig hebben naar mij.

--
http://www.linux-it.nl