[linux] Re: Radio-TV-kaart, Tip?

Erik Dooper edooper op gmail.com
Di Apr 25 17:40:24 CEST 2006

On 4/23/06, Ulrich <Zarathustra op xs4all.nl> wrote:

> Hola,
>
> heeft iemand een tip voor een Radio-Tv-kaart, met een goede Radio capture?
> De
> bedoeling met die kaart is dat ik graag muziekuitzendingen op wil nemen,
> die
> ik dan bij goede kwaliteit op de schijf kan zetten.

Radio capture niet, maar waarschijnlijk gaat het prima met een bt8x8
gebaseerde kaart.
De ondersteuning hiervan is stabiel in Linux.

Wanneer iemand een kaart heeft/kent die ook nog eens een goede Video capture
> bezit: ik heb zelf een Pinnacle DC10+, maar ben van de kwaliteit ervan
> niet
> erg overtuigd. Ik krijg daar schuine streepmotieven door het beeld, onder
> WinXP en onder Linux). De Video-capture-kwaliteit op een
> aanschaf-kandidaat
> zou dan wel moeten zijn als van een goede Video-rekorder (SVHS).

Ik heb zelf twee MPEG kaarten, een Hauppauge PVR250 en een PVR500MCE (dual
tuner) in mijn Linux boxen
zitten, en ben daar uitstekend over te spreken. Mooi scherp beeld (zorg wel
voor goed
signaal), en prima ondersteuning onder Linux met de ivtv driver. MythTV gaat
daar goed mee om.

Erik