[linux] Re: ADSL en default route

Marc Fellman marc.fellman op gmail.com
Di Aug 1 11:17:01 CEST 2006

2006/8/1, Rob Sterenborg <rob op sterenborg.info>:
<SNIP>

> Sommige mensen zullen zeggen dat je gewoon een beter modem moet kopen.

Daar ben ik ook bang voor. Maar om nu elke keer als ik een hobbel
tegenkom andere hardware moet aanschaffen... ;-) En ik ben op zich
best tevreden over het modempje. Het is alleen zo dat hij me in die 4
jaar een paar keer in de steek heeft gelaten (even resetten en het
probleem was over, of wachten tot KPN de ADSL verbinding weer op orde
had en resetten).

In het uiterste geval zet ik er gewoon een wat oudere firewall neer.
Zo erg is het nu ook weer niet. Ik had alleen gehoopt met nieuwe
software en hardware (nou ja nieuw, een compaq deskpro ;-) ) meer
mogelijkheden te hebben. Maar ik ben er al wel achter dat op het
ontbreken van Openvpn na ik reuze tevreden ben met MNF en helaas is
MNF2 niet gratis te downloaden. De beta heeft overigens ook de
problemen met de gateway. Ik zal vanavond eens kijken wat ik nog aan
extra info kan verzamelen.

--
Met Vriendelijke Groet / With Kind Regards

Marc Fellman