[linux] Re: ADSL en default route (Aanvulling)

Do Aug 3 11:34:26 CEST 2006

On Thu, Aug 03, 2006 at 10:41:40AM +0200, Marc Fellman wrote:
> toegewezen IP-nummer. Natuurlijk kan ik ertoe besluiten om een
> router/firewall/ADSL-modem aan te schaffen die dit werk doet (is ook
> snel) maar dan heb ik toch niet het gevoel dat ik zelf grip heb op de
> zaak (moet toegeven dat dit probleem ook niet echt een warm gevoel
> geeft ;-) ).

de vraag is wat voor een grip je precies wilt hebben op je oplossing. Nu
heb je dat in ieder geval ook niet ;-), maar er zijn prima oplossingen
waar een stateful inspection firewall gezellig zijn werk doet zonder al
teveel toestanden eromheen. ongetwijfeld mis je specifieke zaken die je
dan niet kunt doen maar heb je die nu ook nodig of in de toekomst ?

> En ik kan me echt niet voorstellen dat ik alleen sta met deze
> uitdaging maar echt veel is er niet te vinden via Google hierover (en
> al nergens een oplossing, buiten scripten om dan).

waarschijnlijk omdat het over het algemeen niet zo gedaan wordt...

zo'n adsl router/modem/firewall is ook gezellig klein en vreet niet
zoveel.

ik ben zelf altijd voor de makkelijke oplossingen die onderhoudbaar zijn
als het kan. als ik ergens als firewall/router een complete linux
machine moet neerzetten dan heb ik daar mijn twijfels over.

--
http://www.linux-it.nl