[linux] Re: ADSL en default route (Aanvulling)

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Do Aug 3 12:49:22 CEST 2006

On Thu 03 Aug 2006, Marc Fellman wrote:

> Wie heeft er overigens al ervaringen met dit Modem?

Ik zit altijd vreselijk te vechten met de configuratie van die
speedtouches. Ik zou wat anders aanraden, zo'n zyxel bijvoorbeeld
(niet dat ik daar ervaring mee heb, althans recent dan, maar dat kan
nooit slechter zijn dan die speedtouches :-)

> En misschien moet ik het probleem het probleem dan ook maar gewoon
> laten van DHCP en modernere kernels (maar voorlopig heb ik er nog wel
> moeite mee om te accepteren dat het gewoon niet MEER kan :-/ ).

Wat ik niet snap is waar je nou precies DHCP mee doet. XS4all deelt toch
geen IP nummers uit met DHCP? Als je het met de modem doet, dan zou de
default route naar de modem moeten wijzen, wat dan toch wel in je lokale
netwerk zou liggen lijkt mij.  Ik heb geen concrete IP nummers gezien
(althans niet dat ik het mij kan herinneren), dus het is moeilijk te
begrijpen welke situatie je hebt.

Paul Slootman