[linux] Re: ADSL en default route (Aanvulling)

Do Aug 3 13:58:36 CEST 2006

On Thu, Aug 03, 2006 at 12:49:22PM +0200, Paul Slootman wrote:
> Ik zit altijd vreselijk te vechten met de configuratie van die
> speedtouches. Ik zou wat anders aanraden, zo'n zyxel bijvoorbeeld
> (niet dat ik daar ervaring mee heb, althans recent dan, maar dat kan
> nooit slechter zijn dan die speedtouches :-)

ok, ik spreek met dubbele tong nu omdat wij ZyXEL verkopen maar als je
die speedtocuhes inzet in serieuzere omgevingen dan heb je al snel dat
je weeer terug mag komen.

> Wat ik niet snap is waar je nou precies DHCP mee doet. XS4all deelt toch
> geen IP nummers uit met DHCP? Als je het met de modem doet, dan zou de
> default route naar de modem moeten wijzen, wat dan toch wel in je lokale
> netwerk zou liggen lijkt mij.  Ik heb geen concrete IP nummers gezien
> (althans niet dat ik het mij kan herinneren), dus het is moeilijk te
> begrijpen welke situatie je hebt.

ik begrijp het ook nog niet helemaal. als je DHCP locaal gebruikt om uit
te delen aan je netwerkje dan zou ik daar, gezien de DHCP implementatie
van de speedtouches ook nog maar even goed nadenken ;-)

overigens, dat af en toe moeten restarten omdat de verbinding dood was
bij Marc, komt me nog heel bekend voor. Had ik ook steeds en dat was de
reden om 't ding maar niet meer te gebruiken..

--
http://www.linux-it.nl