[linux] Re: Ubuntu met een 1024Mb videokaart

Peter Vollebregt peter.vollebregt op gmail.com
Za Aug 12 11:10:14 CEST 2006

Hans Rood schreef:
> Op en hobbyclub van oud-techneuten probeer ik zieltjes te winnen voor
> onze Tux, daarbij flink geholpen door brutale berichten van MS over
> illegaal softwaregebruik.
>
> Ik dacht met Ubuntu een goede keus te doen, maar helaas, ik krijg het
> (op een wat verouderd systeem, de club heeft niet beter) met geen
> mogelijkheid aan de praat :((-- de Badger en Drake, life en install,
> het loopt allemaal vast tijdens het starten van X.
>

> Elke hint of suggestie meer dan welkom.

Hans,

Klaarblijkelijk is de installatie niet volledig. Misschien helpt het als
je eerst in runlevel 3 inlogt (zonder X) en dan met startx verdergaat?

Bij zieltjes winnen met onbekende systemen helpt het meestal ook als je
jezelf niet vastpint op 1 distro. Wat ik zou doen is een set van
verschilende live-cd's meenemen die goed zijn in hardwareherkenning. Te
noemen zijn:
- Knoppix
- PClinuxos (mandriva gebaseerd)
- (Simply)Mepis
- Ubuntu

En voor verouderde systemen kan het werken om een oude versie te gebruiken.

En als de ene niet werkt pobeer je de andere (of op een ander systeem).
Van de werkende kan je de x-configuratie overnemen. En laat je gelijk de
keuzevrijheid aan onze kant zien.....

Peter