[linux] Re: Ubuntu met een 1024Mb videokaart

Hans Rood hansrood op xs4all.nl
Zo Aug 13 01:57:53 CEST 2006

Op zaterdag 12 augustus 2006 20:16, schreef Roeland Th. Jansen:

> Op zich een goed idee.

> dan is je X setup niet goed. Je gebruikt klaarblijkelijk screen modes
> die je hardware niet aan kan.
Het is een enorme reeks, 800x600 zit daar vast bij.

> da's niet veel. zoals al vermeld zou er wel iets uit te persen zijn
> maar met 256 kleuren is het geen reclame.
256 is geen optie maar standaard SVGA moet toch kunnen?

> gebruik wat fatsoenlijkere hardware anders knappen ze el rapido af.
Ik zal de videocontroller vervangen, misschien is dat het toch.

> gebruik een fatsoenlijke distributie (Hans haalde SUSE al aan bv).
Verkijk je niet op Ubuntu. Het is als beste distro van het jaar gekozen
door de LFX-lezers, vlak voor SUSE. Het brengt beveiligingspatches
sneller uit dan alle andere (suse staat hier onderaan) het doet bepaald
niet onder voor Fedora en SuSE is het 10 pagina's tellende vergelijking
van C't. Ubuntu doet een serieuse gooi naar de servermarkt.

Een van de leden had een oude Compaq-laptop meegenomen. Die zat in de
kortste keren op het Net via een WiFi van de buren en speelde
Ogg-geluit van mijn USB-stick. Dat maakte wél indruk.

Dat ga ik doen, maar ik snap het nog niet. Misschien toch die vaste
kloktijden??

Aan alle respondenten dank voor het meedenken.
hansr