[linux] Re: Ubuntu met een 1024Mb videokaart

Hans Rood hansrood op xs4all.nl
Zo Aug 13 01:58:06 CEST 2006

Op zaterdag 12 augustus 2006 21:11, schreef Hugo van der Kooij:

> 800x600 op 16 bit moet net kunnen.
Klopt. Ook het 15" display komt niet verder dan 800x600.
Maar ik verwacht van juist van Ubuntu, dat zich op ontwikkelingslanden
richt, ondersteuning van dat soort dingen. De modes in de config-file
begonnen meen ik, al bij 400x300.

> Maar even praktisch. De meeste mensen zetten geen aftands beestje in
> als familie PC. Als je dan aanzienlijk slechtere hardware gaat nemen
> om iets te 'bewijzen'dan gaat het een mislukking worden.
Het is een van de "beste systemen" van de club: 256MB, 20GB waarvan ik
er brutaalweg 16 voor linux in beslag genomen heb, DVD en CD-brander,
maar met en veel beperkter video-controller en monitor.

Het zijn geen jongelui die vallen voor snel, cool en blitzend. Een
gedegen alternatief voor Word, excell, explorer, outlook express en
foto- en muziekbeheer maakt denk ik een goede kans. Ik heb er nog nooit
iemand een spelletje zien spelen.

> Hugo.
hansr