[linux] Re: Ubuntu met een 1024Mb videokaart

Hans Rood hansrood op xs4all.nl
Zo Aug 13 02:19:43 CEST 2006

Op zaterdag 12 augustus 2006 11:10, schreef Peter Vollebregt:

> Hans,
>
> Klaarblijkelijk is de installatie niet volledig. Misschien helpt het
> als je eerst in runlevel 3 inlogt (zonder X) en dan met startx
> verdergaat?
Hielp allemaal niet.

> Bij zieltjes winnen met onbekende systemen helpt het meestal ook als
> je jezelf niet vastpint op 1 distro. Wat ik zou doen is een set van
> verschilende live-cd's meenemen die goed zijn in hardwareherkenning.
> Te noemen zijn:
Dan moet ik al bij voorbaat opgeven?
> - Knoppix
> - PClinuxos (mandriva gebaseerd)
> - (Simply)Mepis
> - Ubuntu
>
> En voor verouderde systemen kan het werken om een oude versie te
> gebruiken.
Het allernieuwste geeft dikwijls een probleem bij Linux. Ondersteuning
van oudere zaken zit meestal wel goed. een standaard SVGA mag toch geen
probleem zijn voor een systeem dat voor Africa bedoeld is?

> En als de ene niet werkt pobeer je de andere (of op een ander
> systeem). Van de werkende kan je de x-configuratie overnemen. En laat
> je gelijk de keuzevrijheid aan onze kant zien.....
Da's mischien wel een idee! Ga ik proberen.

> Peter
hansr