[linux] Re: gsm met bluetooth

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Wo Aug 16 15:16:52 CEST 2006

Roeland Th. Jansen wrote:

>binnen een paar dagen heb ik wel weer iets meegemaakt met nokia.
>De 6800 was een notoire misser bijvoorbeeld. De 6820: BT uitzetten en
>dan toch nog kunnen discoveren.

Bedoel je dat het toestel dat zelf nog kan of dat anderen jouw toestel nog
kunnen vinden? Het eerste verbaasd me niet - als BT uitstaat en ik wil via
BT iets doen zet mijn 6230i het zelf aan (al vraagt hij er wel eerst om).

>Of als je BT gebruikt hebt
>(aan/uitzetten in een paar minuten) is opeens je telefoon binnen een dag
>leeg. Of BT werkt gewoon niet. Ook heel handig. Of je drukt op het
>linker bovenknopje en je telefoon gaat uit.

Nog geen last van gehad gelukkig. Ik heb momenteel maar een probleempje met
mijn 6230i: hij slaat op 2 mp3 files over, steeds op dezelfde plaatsen.
Het is reproduceerbaar en op de PC spelen ze goed af. Maar goed, daar is wel
mee te leven.

NT problemen zijn trouwens heel lang een kenmerk van Nokia's geweest.
Ik gebruik het niet intensief (alleen maar met een headset en om files
tussen 2 toestellen uit te wisselen) om er veel last van te hebben.
Ik krijg wel geen zinnige resultaten uit Bloover (BT hacktool in Java,
zou je ongemerkt andermans contacten en smsjes mee uit moeten kunnen
lezen), maar weet niet waar dat aan ligt. Het schijnt toch meer op
Symbian toestellen gericht te zijn.

Een enkele keer doet het toestel raar (laats kreeg ik een error als ik
willekeurig welk nr wilde bellen), dan moet ik 'm even aan en uit zetten.
Maar normaal staat hij dagen achter elkaar aan zonder problemen. Win95
hield het gewoonlijk minder lang uit...

En sinds m'n autoradio weer werkt gebruik ik BT eigenlijk niet meer.
Daarvoor gebruikte ik de telefoon als mp3 speler via een oortje als
vervanger voor de radio.

>Ik zal het maar niet over de windows mobile 2003 based HP6515
>hebben.....

Geen ervaring mee, maar ik heb helpdesk werk gedaan voor het ANWB
navigatiesysteem dat met een IPaq geleverd werd. En daar werd ik
niet altijd vrolijk van.

--
ir. J.C.A. Wevers         //  Physics and science fiction site:
johanw op vulcan.xs4all.nl   //  http://www.xs4all.nl/~johanw/index.html