[linux] Re: Teruggaaf kosten windows licentie

Do Aug 24 20:02:04 CEST 2006

On Thu, Aug 24, 2006 at 05:35:00AM +0200, joop gerritse wrote:
> Bovendien: wat IS in dit kader de hardware? De CPU, het geheugen, de harddisk,
> of een combinatie daarvan? En --in het laatste geval-- als je CPU het opgeeft
> moet je naast een nieuwe ook een nieuwe licentie kopen?

de combinatie waar het op geleverd wordt en dan met name CPU en
mainboard. Zaken als muizen en memory zijn natuurlijk onderhevig aan
veranderingen, wijzigingen etc.

> Ik moet toegeven dat ik nog nooit zo'n EULA grondig heb gelezen, ik koop dat
> soort dingen inderdaad niet. Er zal wel weer niet over nagedacht zijn, noch
> door juristen, noch door de gebruikers. En dit soort zaken komt zelden voor
> de rechter.

Ik wel. Er staat gewoon dat ik de manufacturer van de combinatie moet
melden dat ik niet accoord ga met de EULA en er staat dat als je dat
niet doet, de manufacturer een (redelijk) bedrag terug dient te betalen.

En dat doen ze dus bij Fujitsu-Siemens dus niet zo maar, ze maken het je
eerst even onmogelijk.

--
http://www.linux-it.nl