[linux] Re: Kan door thunderbird gelezen URL worden doorgelinkt naar browser?

Peter Vollebregt peter.vollebregt op gmail.com
Ma Aug 28 22:50:19 CEST 2006

Julien,

Het lijkt erop dat ik niet begrijp wat je dan bedoelt met 'het lezen van
HTML-referenties'. Ik dacht dat dit betekende 'het bekijken van een URL
in een mail door op de link te klikken en ernaar te kijken met de brwser
van mijn keuze'.

Julien Michielsen schreef:
> Peter Vollebregt wrote:
>
> Om te beginnen: dank voor je antwoord. Helaas alleen dat ik er niet
> verder mee kom. Zie verder ....

> ... ben ik heengegaan, maar geen antword gevonden.

>      Wat bedoel je hiermee? Een van de icoontjes aanmuizen(= ..-wijzen)?

Nee. Thunderbird onder linux heeft de onaangename gewoonte niets te doen
als je op een link klikt tot je via de 'about:config' instellingen
aangeeft welk programma je dan zo graag wil opstarten.  Dit door in
prefs.js op te nemen:
user_pref("network.protocol-handler.app.mailto","~/.thunderbird/thunderbird-url.sh");

Onder windows pakt thunderbird wel de standaard browser over overigens.

>      en wat met "- the -remote s required"

Firefox start niks op als er al een webpagina open is en je een tweede
toe wil voegen. De aanroep met -remote in de batchfile die je moet
aanmaken hiervoor zorgt daarvoor. Het werkt dus wel als firefox nog niet
op is. Beetje een bouwfoutje.

>  Ook sorry van mijn kant: zullen wel basale vragen lijken, maar ik
> begrijp jouw antwoord niet.
>
> Wederom b.v.d.
> Julien

Ach ja. Ik ben moe. Dat helpt niet. Dat kon je aan dat Engels al zien.

Als je vraag is wat ik daqcht geeft die URL toch het antwoord. Het is
overigens een bekend euvel van thunderbird, dus er zijn nog veel meer
antwoorden. Een ander antwoord is om seamonkey te gaan gebruiken. Daar
is de webbrowser geintegreerd en dat werkt als een speer.

HTH,

Peter