[linux] Re: Kan door thunderbird gelezen URL worden doorgelinkt naar browser?

Wybo Dekker wybo op servalys.nl
Ma Aug 28 23:15:13 CEST 2006

Peter Vollebregt wrote:

> Nee. Thunderbird onder linux heeft de onaangename gewoonte niets te doen
> als je op een link klikt tot je via de 'about:config' instellingen
> aangeeft welk programma je dan zo graag wil opstarten.  Dit door in
> prefs.js op te nemen:
> user_pref("network.protocol-handler.app.mailto","~/.thunderbird/thunderbird-url.sh");

Hm, hier begrijp ik ook niet veel van.
1. Ik heb geen ~/.thunderbird/thunderbird-url.sh
2. ik heb twee machines met thunderdbird; bij de een werkt het prima,
    bij de ander gebeurt er niets als ik een url aanklik
3. op beide machine komt firefox niet in prefs.js voor
4. een paar maanden terug was het net andersom - de machine die het nu
    wel doet deed het toen niet en de andere juist wel. Hoe dat is
    omgedraaid - geen idee meer.

PS. wat bedoel je trouwens met about:config, in dit verband - wat je hie
suggereert lijkt me meer betrekking te hebben op de configuratie van
firefox, die je thunderbird als mailer wilt aanreiken; hier gaat het er
juist om thunderbird te vertellen welke browser hij moet gebruiken.

--
Wybo