[linux] Re: het kan wel, een refund (ACER)

Ronald Nooij ronald op ronsoft.nl
Vr Dec 1 13:12:04 CET 2006

Quoting "Roeland Th. Jansen" <bengel op grobbebol.xs4all.nl>:
> Acer levert geen laptops zonder OS. Het is echter wel mogelijk om deze,
> ongebruikt, te laten refunden. De teruggave hiervoor zijn 30 euro voor
> een notebook met XP Home, en 60 euro voor een notebook met XP Pro. U moet
> dan wel zelf het notebook opsturen, en bent hem gemiddeld 2 weken kwijt.
>
> Acer zit in den Bosch, brengen kan ook trouwens.

Hmmmm....  *kijkt bedenkelijk*

Zelf 2x heen en weer rijden naar DenBosch zal voor de meeste mensen
maar dan 30 euro zijn. Die optie valt dus... kosten technisch
gezien... al af.

Opsturen uiteraard niet via een gewone pakket dienst. We hebben het
over kwetsbare apparatuur waar niet mee gegooid of gesmeten mag
worden. Tevens is verzekering ook geen overbodige luxe... want stel
dat je nieuwe laptop van 1000+ euro ineens 'verdampt' ?!?  Dat heen en
weer sturen zal dus ook wel richting de 30 euro gaan.

Enige reden die overblijft is dan nog de principe kwestie. Iets wat
voor sommige mensen erg zwaar telt :D

Tja... ik weet niet wat ik er van moet vinden.
Ene kant heb je er gewoon recht op om dit te doen. Andere kant heb ik
ook zo iets van.. ja hallo... op deze manier wordt het je ook wel
onmogelijk gemaakt, en ruikt het bijna naar iets moedwilligs, om maar
onder die refund uit te komen. En of dat dan bij Acer (en andere
leveranciers) of bij MicroSoft ligt... ook daar ben ik nog niet
helemaal over uit.

Heeft MicroSoft de hardware leveranciers zo strak in de tang? Moeten
hardware leveranciers zelf te veel inleveren als ze aan refunds gaan
doen?

Lastig lastig.

Moeilijk gedoe iig.