[linux] Re: printer via wireless router

Wybo Dekker wybo op servalys.nl
Vr Dec 1 22:54:25 CET 2006

Roeland Th. Jansen wrote:

> die port accessible test werkt wel ?

ja, zeker...

> geen idee nog. ik print van her naar der naar een network printer, ook
> door de lucht.

maar dit is dus een parallele-poort printer met een parallel->USB
kabeltje gehangen aan een wireless router.

Daniel von Asmuth wrote:

 > Probeer het eens met DOS ASCII, dus regels die eindigen op <CR><LF>.

De file die door de test tijdens de printerconfiguratie wordt geprint
is een postscript file, inderdaad alleen <LF> heeft. Als ik die naar
<CR><LF> converteer en opnieuw aanbied gebeurt er evenmin iets. Hij
verdwijnt na een paar minuten gewoon uit de queue.

De cups-log-files in en message laten ook niet bijzonders zien,
behalve messages, als de queue wordt leeggemaakt:

Dec  1 22:48:15 mars syslog-ng[2329]: STATS: dropped 0

--
Wybo