[linux] Re: printer via wireless router

Za Dec 2 13:02:41 CET 2006

On Fri, 1 Dec 2006, Wybo Dekker wrote:

> ja, zeker...

> maar dit is dus een parallele-poort printer met een parallel->USB
> kabeltje gehangen aan een wireless router.

Poort 9100 is voor raw data op sommige pinters. Als je echter vanaf een
windows bak kan printen hoe doe je dat dan exact? Welk protocol gebruik je
tussen die machine en dat magische kastje van jou? Probeer dat eens te
imiteren.

> De file die door de test tijdens de printerconfiguratie wordt geprint
> is een postscript file, inderdaad alleen <LF> heeft. Als ik die naar
> <CR><LF> converteer en opnieuw aanbied gebeurt er evenmin iets. Hij
> verdwijnt na een paar minuten gewoon uit de queue.

Als je een staircase uitdraai had dan was dit een zinvolle aanpak. Zonder
enige uitvoer lijkt me dit niet de oorzaak.

Hugo.

--
 	hvdkooij op vanderkooij.org	http://hvdkooij.xs4all.nl/
 	    This message is using 100% recycled electrons.