[linux] Re: dubbele mails uit mozilla gooien

Di Dec 5 12:55:26 CET 2006

On Tue, 5 Dec 2006, Hans Paijmans wrote:

> Hallo,
> ik heb een groot aantal emails in Mozilla-format, d.w.z. dat er
> telkens een paarhonderd in een bestand zitten. Nu wil ik de dubbele
> emails eruit gooien. Dat is moeilijker dan het lijkt omdat
> het format van die bestanden me wat inconsequent lijkt (Is een
> 'From - " altijd het begin van een email? En hoe zit het
> met forwarded messages?). Bovendien verschillen sommige
> identieke emails toch in een paar tekens in de header.

Klinkt als een mbox file. Scheding van berichten door "\nFrom ".

Je zou die met formail eens door procmail kunnen gooien en dan filteren op
de msgid header.

Met de hulp van Google en de zoekstring "mbox procmail duplicate" ga je nu
vast het antwoord vinden.

Hugo.

--
 	hvdkooij op vanderkooij.org	http://hvdkooij.xs4all.nl/
 	    This message is using 100% recycled electrons.