[linux] Re: [Fwd: Update on pledge - 'Pay ?25 when code is contributed to MythTV to allow recording of multiple channels on a single multiplex on a single tuner' at PledgeBank.com]

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Di Dec 5 12:55:40 CET 2006

On Tue 05 Dec 2006, Hugo van der Kooij wrote:

> Wie zegt dat je kaart dat aan kan? Ik heb daar sterk mijn twijfels bij.

Het lijkt mij dat het kanaal (transport stream) uit de multiplex gehaald
wordt in software...

> Je werkt nog steeds met meerdere frequenties in veel gevallen. Op dit

Het gaat ook nadrukkelijk om 1 frequentie wat ik begrepen heb:
"1 multiplex bevat meerdere TV/radio kanalen".

> moment kun je wellicht iets aanvangen met DVB-T maar voor DVB-C valt er
> niet zoveel te winnen. Als ik in mijn lijst kijk zie ik zo snel geen

DVB-S vind ik persoonlijk veel interessanter.
Zo zou je dan zo'n beetje alle BBC kanalen (BBC1 t/m 4, News24, enz.) in
een keer tegelijk op kunnen nemen.

> Geinig, maar op dit moment zie ik er weinig nut in.

Ik wel :-)
Maar m'n dreambox kan iig. al 1 kanaal opnemen en een andere uit
dezelfde multiplex laten zien; mythtv gebruik ik niet.
Ik vraag mij af of mythtv niet wat code kan lenen van de dreambox
code...

Paul Slootman