[linux] Re: [Fwd: Update on pledge - 'Pay ?25 when code is contributed to MythTV to allow recording of multiple channels on a single multiplex on a single tuner' at PledgeBank.com]

Udo van den Heuvel udovdh op xs4all.nl
Di Dec 5 14:50:41 CET 2006

Paul Slootman wrote:

> Het lijkt mij dat het kanaal (transport stream) uit de multiplex gehaald
> wordt in software...

Exact.
1 etherfrequentie -> 1 multiplex stream (ruwe data) met daarin de MPEG
streams van verschillende kanalen.

> DVB-S vind ik persoonlijk veel interessanter.

Ieder zijn keus. Zolang er multiplexen zijn is er winst te behalen?

> Zo zou je dan zo'n beetje alle BBC kanalen (BBC1 t/m 4, News24, enz.) in
> een keer tegelijk op kunnen nemen.

Exact. Ik wil gaan voor NL1/2/3.

> Ik wel :-)
> Maar m'n dreambox kan iig. al 1 kanaal opnemen en een andere uit
> dezelfde multiplex laten zien; mythtv gebruik ik niet.
> Ik vraag mij af of mythtv niet wat code kan lenen van de dreambox
> code...

Ik zal de starter van de pledge er op wijzen.
Wat is een passende url naar de dreambox source?