[linux] Re: [OT] ISP op SORBS lijst?

H. van Dijk dijkvan op hccnet.nl
Wo Dec 6 11:00:57 CET 2006

On di, 2006-12-05 at 13:35 +0100, Martijn van Oosterhout wrote:
> On Tue, Dec 05, 2006 at 12:58:53PM +0100, Paul Slootman wrote:
> Deze server staat inderdaad nog steeds op SORBS. Ik zou contact opnemen
> met de ISP.
>
> http://www.de.sorbs.net/lookup.shtml?195.130.137.72

Ik heb ook problemen met SORBS om de nllgg te bereiken.
ISP (postmaster op casema.nl) gemailt maar dat heeft geen effect.
Wat ik niet begrijp is dat ik anderzijds veel spam krijg via
bestuur op nllgg, enz. maar dat die spam er bijna feilloos wordt uitgehaald
door Ubuntu.
Dus waarom SORBS?
Hoeveel potenti-ele leden worden met SORBS geweerd?
Hein