[linux] Re: [OT] ISP op SORBS lijst?

Cecil Westerhof cecilwesterhof op xs4all.nl
Wo Dec 6 11:13:20 CET 2006

> Ik heb ook problemen met SORBS om de nllgg te bereiken.
> ISP (postmaster op casema.nl) gemailt maar dat heeft geen effect.
> Wat ik niet begrijp is dat ik anderzijds veel spam krijg via
> bestuur op nllgg, enz. maar dat die spam er bijna feilloos wordt
> uitgehaald
> door Ubuntu.
> Dus waarom SORBS?
> Hoeveel potenti-ele leden worden met SORBS geweerd?

Er worden meerdere zaken gebruikt om spam te filteren. En SORBS is
daar één van. Er worden PER DAG zo'n 30.000 e-mails geweigerd. (En dit
was meer dan een jaar terug, dus het is tegenwoordig misschien wel
meer.) Dus ik denk dat het goed is dat SORBS gebruikt wordt.
Sowieso is op bestuur de filtering zwakker, omdat je zeker wilt zijn
dat alles dat enigzins interessant is voor het bestuur, ook
daadwerkelijk binnenkomt.