[linux] Re: [OT] ISP op SORBS lijst?

Bram Mertens bram.mertens op sofico.be
Wo Dec 6 11:50:13 CET 2006

> Deze server staat inderdaad nog steeds op SORBS. Ik zou contact opnemen
> met de ISP.
Ik heb net gebeld en ze zijn inmiddels op de hoogte van het probleem.
Daarnaast zijn er ook werken bezig aan hun inkomende mailserver waardoor
verschillende mensen geen mails meer ontvangen (in incluis).

Daarnaast is er ook een probleem met de mailserver van www.linux.be die
normaal gezien alle mails naar m'n @linux.be adressen forward naar m'n
echte account.

Miserie alom dus.

De support van telenet vroeg me een DOS-prompt te openen...  Nadat ik hem
vertelde dat ik Linux gebruik was de reactie "eigenlijk ondersteunen wij
geen linux".  Een beetje later wou hij het feit dat ik geen mails kan
ontvangen ook daar op steken.  Tot ik hem vertelde dat als de mails zelfs
niet binnenkomen bij telenet (mijn webmail account bleef ook leeg) dat m'n
Linux-bak nog helemaal niet in het plaatje komt.

Anyway: ik heb een reeks IP-adressen gekregen van andere mailservers van
telenet die ik nu i.p.v. uit.telenet.be moet proberen.  En anders maar
weer terugbellen...

Voorlopig ga ik er dus van uit dat mijn Exim config toch juist is en dat
ik dus geen rechtstreekse SMTP doe.

Alvast bedankt voor de reacties, ik hou jullie op de hoogte.

Met vriendelijke groeten

Bram Mertens