[linux] Re: [OT] ISP op SORBS lijst?

Bram Mertens bram.mertens op sofico.be
Di Dec 5 13:12:56 CET 2006

linux-bounce op lists.nllgg.nl wrote on 05/12/2006 12:46:00:
[...]
> [...]
Klopt

> Pak dan de EXIM manual nog maar eens. (Of dump EXIM voor iets wat
werkt.)
> Want je stuurt het rechtstreeks:
[...]

> Gecombineerd met de foutmelding lijkt me dat toch wel bewijs genoeg dat
je
> EXIM config niet klopt.

Dat ga ik asap nakijken want het is idd niet de bedoeling dat ik mail
rechtstreeks verstuur.

> Niet dat ik je huidige adres nu zou willen aanpakken:

Deze mails worden van op m'n werk verstuurd (of via de webmail van m'n
werk) aangezien ik 1) nu niet aan m'n thuis systeem kan 2) van thuis niet
meer naar de nllgg kan mailen tot dit opgelost is.

Ik gebruik exim omdat het standaard bij debian zit en ik geen ervaring heb
met iets anders.  (Ook niet met exim maar dat is waarschijnlijk al wel
duidelijk).  Welke alternatieven kun je aanraden?
Ik wil enkel lokaal mail versturen (op één machine van gebruiker a naar
gebruiker b) en vanuit mutt mail versturen via de "smart host" van telenet
(m'n ISP).

Alle mail komt via de POP-server van telenet binnen en haal ik op via
getmail naar een lokale imap-server.

Alvast bedankt

Bram