[linux] Re: excuses voor het eerder loze mailtje mbt sorbs, maar....

Rob Sterenborg rob op sterenborg.info
Do Dec 7 10:11:34 CET 2006

On Thu, December 7, 2006 08:56, Cecil Westerhof wrote:
> [...]

Sorry, maar ik geef me er *nooit* aan over.

> Dan heb je nog mazzel. Ik krijg er ruim over de honderd per dag. (Meer
> spam dan regulier.) Gelukkig filtert -een getrainde- spamassassin het meeste
> voor me weg. Tegenwoordig krijg ik alleen een hoop bounces van spam. En om een
> of andere manier kan spamassassin dat niet goed afhandelen.

Ik krijg de laatste maanden teveel rommel binnen die bestaat uit random
woorden en 1 image waar dat de spam tekst in staat. Mijn SpamAssassin (3.1.7)
gaat daar ondanks alle tests (Bayes, Razor, Pyzor, DCC, DK, SPF, DNSBL
scoring, rules; ja dit duurt even maar ik heb de tijd) niet zo best mee om.

OTOH, random woorden en 1 image is moeilijk scannen: het lijkt me lastig te
bepalen wanneer een zin uit random woorden bestaat want dan heb je taalkennis
nodig, en een image scannen... ik zou (op dit moment) niet willen dat
SpamAssassin OCR gaat toepassen!

Ik heb recent de optie greylisting erbij gepakt (policyd) en dat werkt aardig.
De stroom binnenkomende spam is weer verminderd maar spam komt zo nu en dan
toch via echte smtp servers binnen, of misschien worden spambots toch
"slimmer".

Groet,
Rob