[linux] Re: dual processors : voordelen?

Hans Paijmans j.j.paijmans op uvt.nl
Do Dec 7 20:34:02 CET 2006

Huub Reuver wrote:

> Ik hoop dat Hans beter werk heeft voor de AMD64.
> Voor het 'werk' dat ik met mijn pc's doe is een AMD64 al belachelijk snel
> en overkill. Dan heb ik het nog niet over de 2e core.
>.

Deze box heeft twee functies: ten eerste het bijhouden van een
bescheiden webservertje en fileserver voor drie collegas
(geen grote load). Ten tweede het doen van Memory Based
Learning experimenten, waarbij grote hoeveelheden tekst
moeten worden gestreamed om er interessante patronen in te
ontdekken.
We denken nu aan een Intel Core 2 w6600 met 4 Gigabyte
RAM.

Paai

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI             013-4662693