[linux] Re: dual processors : voordelen?

Vr Dec 8 10:17:10 CET 2006

On Thu, Dec 07, 2006 at 08:34:02PM +0100, Hans Paijmans wrote:

> Deze box heeft twee functies: ten eerste het bijhouden van een
> bescheiden webservertje en fileserver voor drie collegas
> (geen grote load). Ten tweede het doen van Memory Based
> Learning experimenten, waarbij grote hoeveelheden tekst
> moeten worden gestreamed om er interessante patronen in te
> ontdekken.
> We denken nu aan een Intel Core 2 w6600 met 4 Gigabyte
> RAM.

Voor de serverfunktie zal 1 processor wel voldoen, totdat je op Slashdot
komt.

Voor tekstanalyse kan een multi-processor van pas komen. Het simpelste
is als de input en de output uit grote aantallen bestanden bestaan, die
tegelijk verwerkt kunnen worden. Houd ook de I/O capaciteit in de gaten.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth.

P.S. De snelste Linux computers hebben tegenwoordig meer dan
honderdduizend procesors c.q. cores.

--
       <  Smoking shortens the Life expectancy of your Cigarettes  >