[linux] Re: excuses voor het eerder loze mailtje mbt sorbs,

Bram Mertens bram.mertens op sofico.be
Vr Dec 8 10:16:18 CET 2006

linux-bounce op lists.nllgg.nl wrote on 07/12/2006 23:36:24:

> Moet iedereen dat trouwens zelf iedere keer weer van de grond af aan
> opbouwen of zijn er ook sites waar je anti-spam settings kunt
downloaden?

Op de Spamassassin site en lijsten wordt altijd gezegd dat een getrainde
spamfilter van één server installeren op een andere server weinig zin
heeft omdat de mail die op één lokatie binnenkomt (inclusief spam) niet te
vergelijken is met de mail die op een andere server binnenkomt.

Er lijkt dus niet echt een alternatief dan zelf te trainen.  Je kan voor
SA bijvoorbeeld wel een aantal extra rules downloaden die ook al veel
tegenhouden.

Groeten

Bram