[linux] Re: ten einde raad; hoe compileer (en link) ik een boinc applicatie?!

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Vr Dec 8 10:58:42 CET 2006

On Thu 07 Dec 2006, Folkert van Heusden wrote:

> Ik dacht dat het om de volgorde ging van de libraries ten opzichte van
> elkaar, niet ten opzichte van de sourcefile.

Ook...  De ene lib kan weer iets nodig hebben uit een andere lib; dan is
ook de volgorde belangrijk. Het verschil tussen een lib en een eigen .o
object (want die source wordt natuurlijk eerst naar een .o gecompileerd,
al dan niet tijdelijk) is dat een .o file altijd opgenomen zal worden in
de uiteindelijke binary, en uit een lib worden alleen die objects
gehaald die nodig zijn voor het oplossen van undefined symbols (tot op
dat moment dus!).

Paul Slootman